Zdravotní účinky

Protože břišní tanec vychází z fyziologie ženského těla, má mnoho pozitivních účinků na zdraví ženy. Blahodárně působí na celý ženský organismus, je však nutné prvky provádět správně, nejlépe
pod dohledem zkušeného lektora. Správný základní postoj, kdy jsou pokrčená kolena a vyrovnaná bederní oblast, šetří klouby a posiluje svaly, zejména pro bedra je to velká úleva. Upravuje se také celkové držení těla. Přestože se tomuto tanci říká břišní, pohyby vychází především z pánve. Pánevní oblast se při břišním tanci prokrvuje, což pozitivně působí na ženské orgány a dochází k úpravě některých menstruačních a klimakterických problémů. Pro ženy, které berou
hormonální antikoncepci
se břišní tanec doporučuje právě kvůli prokrvování pánevní oblasti. Navíc při břišním tanci posilujete pánevní dno, což je dobré zejména po porodu. Také ženy, které nemohou přijít do jiného stavu kvůli povislému pánevnímu svalstvu většinou brzy otěhotní. Odstraňuje tedy některé příčiny neplodnosti. Uvolněné pohyby odblokují napětí v pánevní oblasti a masírují vnitřní orgány, takže dochází k úpravě zažívání. Po určité době tančení si tanečnice všimnou, že mají výraznější pas, to proto, že hodně pracují s boky. Břišní tanec nejen že zpevní problémové partie (bříško, stehna, zadeček), ale i vytvaruje postavu.
Břišní tanec je krásný v tom, že je to právě tanec, nikoliv cvičení. Dokáže však tělo rozhýbat, prokrvit, uvolnit i posílit zároveň. Zapojujeme a posilujeme svalové skupiny, které běžně nepoužíváme. Ženy
po prvních hodinách zjišťují, kolik vlastně mají svalů, protože většinou bolí (což je signál zatuhnutí).
Brzy tyto bolesti přestanou a tělo se začne formovat.  Ženy si pochvalují, že je dobrý na bolesti zad.

 

Nezanedbatelnou součástí vlivu břišního tance je psychická stránka. Lektorky na svých kurzistkách můžou pozorovat, jak jim rozkvétají přímo před očima. Ženy si na sebe najdou čas, a už to je první krok k větší životní spokojenosti. Hodinu na lekci mají jen pro sebe. Věnují se sobě, odpočinou si od starostí a shonu doma. S tvarující se postavou se začne zvedat sebevědomí. Příjemná orientální hudba s nádechem exotiky se jim postupně "vkrádá" do života - ženy začínají být veselejší, kupuje si nejrůznější cinkrlátka, šátky, sukně, bolerka, zkrátka věci, ve kterých se cítí dobře. Tančí si doma improvizace nebo naučené choreografie, cítí se dobře ve svém těle. Naučíte se mít ráda sama sebe, ať už vážíte víc než chcete, nebo je vám přes 50 let, nebo jste po porodu a máte pocit, že už nejste hezká. Uvědomíte si své přednosti. Na kurzech najde kamarádky se stejným koníčkem. Břišní tanec je nesmírně bohatý, každý si určitě vybere, jaký styl mu nejvíce vyhovuje, s jakými rekvizitami chce tančit, jak se obléci a tím vyjádřit svou osobnost. Můžete popustit uzdu myšlenkám a pocitům, které se vás zmocňují. Radostně se vtančíte do ještě větší radosti a depresi vytřesete pomocí shimmi nebo nějakou improvizací. Můžete se zamknout v pokoji a tančit si pro sebe, nebo když jste zrovna doma sama. Nebo s miminkem na těle. Zkrátka objevíte sama sebe, je to možnost seberealizace, sebevyjádření, zbavíte se pocitů úzkosti
a komunikačních problémů.

 

Díky všem těmto blahodárným účinkům je dobré tančit i v těhotenství i při porodu a po porodu s miminkem v náručí nebo v šátku. V případě tance v těhotenství je ovšem potřeba zmírnit tempo a divoké prvky úplně vynechat. Pokud jste těhotná je dobré navštěvovat kurzy přímo určené pro těhotné. Doporučuji tančit v těhotenství, jen pokud už břišní tanec ovládáte. Často jsou spojeny právě i s tančením po porodu s miminky v šátku.

 

Vaše tělo si samo vymezí maximální hranici rozsahu pohybu, kterou pravidelné tančení s lehkostí posunuje k vyšším výkonům a postupně se rozpohybujete. Časem se také naučíte ovládat jednotlivé skupiny mnoha svalů (bříško, hýždě, stehna, lýtka).

 

Základní malý kroužek pánví

  • díky aktivnímu zapojení břišních svalů tyto svaly posilujete, zpevňujete a usnadní se odtok krve k srdci (což je prevence křečových žil)
  • posilujete svaly dna pánevního (zabraňuje se tím pokles orgánů, které jsou v pánvi)
  • uvolňujete svaly kolem bederní páteře (posilujete jejich pevnost a uvolňujete zatuhlé svaly, blokace a rozvíjíte pohyblivost páteře)
  • stahováním a uvolňováním bříška si jemně masírujete vnitřní orgány a odstraňujete problémy se zažíváním
  • prokrvujete celou pánevní oblast
  • blahodárně působí na ženské orgány

 

Plochý kroužek hrudníkem

  • tímto pohybem uvolňujete hrudní páteř a mezižeberní svaly
  • uvolněním hrudního koše se vám bude lépe hluboce dýchat
  • podporuje lepší okysličení organismu

 

Kroužek hlavou

  • uvolňuje, masíruje krční páteř
  • posiluje, masíruje krční svaly
  • pomáhá při nepříjemném zatuhnutí krční páteře
  • je prevencí proti zatuhnutí svalů krční páteře

 

Vertikální kroužek pánví

  • střídavým uvolňováním a stahováním břišních svalů tyto svaly posilejete
  • zpevňuje pánevní svalstvo a bříško
  • zvětšuje pohyblivost bederní páteře
  • prokrvuje pánevní oblast
  • blahodárně působí na ženské orgány

     

Vertikální kroužek hrudníkem

  • uvolňuje hrudní koš a hrudní páteř
  • posiluje bříško
  • rozvíjí pohyblivost páteře
  • protahuje celou páteř, přináší úlevu

     

Pánevní shimmi

  • uvolňuje napětí v pánevní oblasti
  • prokrvuje pánevní oblast